Network as a service

24/7 managed services

Zorg voor continuïteit in uw netwerk. Wij bieden u de gewenste reactieve of proactieve dienstverlening tegen een vaste prijs. Dit betreft maatwerk met voorspelbare kosten en een centraal aanspreekpunt voor de complete netwerkinfrastructuur, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Periodiek onderhoud

Uw netwerk is de ruggengraat van uw organisatie. Een periodieke controle beperkt risico’s en houdt uw netwerk up-to-date. In een korte analyse-slag brengen wij de status van uw netwerk in kaart en presenteren adviezen over firmware, support of functionaliteiten.

Infrastructure Services Agreement (ISA)

Het doel van de Infrastructure Services Agreement (ISA) is om met een korte analyse-slag uw netwerk te beoordelen en met verbeterpunten te komen. Periodiek wordt gekeken naar de inrichting van het netwerk, de capaciteit binnen de omgeving en de relevante firmware voor support of functionaliteiten. De ISA wordt toegepast op verschillende onderdelen van het netwerk. Op LAN (switches), Router(s)/Firewall(s) en het draadloze netwerk (Wi-Fi analyse).

In een kort (telefonisch) gesprek met uw ICT specialisten worden de laatste wijzigingen of belangrijkste doelstellingen van de omgeving besproken. Zaken die besproken kunnen worden bij een dergelijk gesprek zijn:

Na het uitvoeren van de werkzaamheden wordt er een actiepuntenlijst, met bijbehorende prioriteit, opgeleverd m.b.t. verbeterpunten. In een persoonlijk gesprek worden de resultaten toegelicht en de beleidskeuzes behandeld.

Remote monitoring

Continue monitoring van het (WiFi) netwerk waarborgt niet alleen een snelle reactie op uitval van een systeem, maar kan “downtime” ook voorkomen. In de meeste gevallen kunnen we door zorgvuldige monitoring naderend onheil al in een vroeg stadium detecteren en kan tijdig worden ingegrepen.

Via het internet maken wij een beveiligde verbinding met uw netwerk. We monitoren deze 24×7, uiteraard met respect voor uw privacy. Nadat uw ICT infrastructuur is opgenomen in ons bewakingsnetwerk en –software, worden er voor de te bewaken onderdelen waarden bepaald waaraan voldaan moet worden. Worden deze waarden overschreden dan volgt automatische signalering en zullen wij contact met u opnemen. U kunt ook kiezen voor het corrigeren van de foutmeldingen door onze helpdesk.

Op regelmatige basis rapporteren wij u onze bevindingen. Dit op een transparante en duidelijke manier, zonder u te overladen met technische details.

24/7 bewaakt

Ieder moment van de dag worden uw netwerkcomponenten, servers en kritische services bewaakt. Afhankelijk van het tijdstip van een melding van een storing kan direct of de volgende werkdag worden ingegrepen.

Pro-actief

Vaak is het mogelijk een probleem te zien aankomen. Dan wordt op tijd ingegrepen voordat het probleem zich daadwerkelijk voordoet.

Voordelig

Voor de remote netwerk monitoring betaalt u een bescheiden bedrag per maand. U beslist altijd of er verder kosten gemaakt moeten worden als ingrijpen noodzakelijk is.

Advies

Op regelmatige tijdstippen ontvangt u van ons een overzicht met daarin ook opgenomen de stand van uw ICT omgeving. Indien nodig adviseren wij over eventueel uit te voeren veranderingen.

Veilig

Wij zetten een beveiligde internet verbinding op met uw omgeving en respecteren uiteraard uw privacy.

Persoonlijk support

Het ervaren Giant supportteam zit voor u klaar om u te ondersteunen. Zij kunnen uw vragen telefonisch of per e-mail beantwoorden en eventuele acties ondernemen.

Remote support

Meer en meer zien organisaties het belang in van een goede helpdesk. Een adequate afhandeling van klachten is niet alleen essentieel als service-element, maar speelt ook een belangrijke rol in de opsporing, detectie en snelle uitschakeling van onvolkomenheden in de dienstverlening. Vooral bij IT-organisaties is grote winst te boeken met een goed functionerende, meer oplossende helpdesk. Een zogenaamde ‘skilled helpdesk’ kan door een groot oplossend vermogen de klant direct helpen.

Onze servicedesk functioneert als eerste aanspreekpunt voor u. Zij kwalificeren de storing en verhelpen deze waar mogelijk remote. Mocht dit niet mogelijk zijn dan plannen zij direct een afspraak in zodat er een engineer op locatie komt om de storing te verhelpen. Wij nemen verantwoording voor een juiste opvolging en afronding van de aangevraagde diensten.

Remote ondersteuning

Veel van de storingen kunnen telefonisch of via een remote inbelverbinding opgelost worden. Via een veilige VPN- of inbelverbinding kunnen wij eventuele problemen op zowel de systemen als de netwerkinfrastructuur verhelpen, waardoor de response tijd aanzienlijk verkort kan worden.

Service Level Agreements (SLA)

Een SLA biedt continuïteit door snelle serviceverlening bij storingen. Naar keuze kan een vaste responsetijd afgesproken worden. Op basis van het benodigde servicewindow wordt in de SLA vastgelegd op welke dagen en uren de contractant een beroep kan doen op de telefonische helpdesk buiten standaard kantooruren.

Bereikbaarheid buiten standaard werktijden en gegarandeerde responsetijden worden vastgelegd in een Service Level Agreement (SLA). Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen in de week, bereikbaar voor het melden en oplossen van kritische storingen die niet kunnen wachten tot een volgende werkdag.

Voor bereikbaarheid buiten kantoortijden geldt een vaste maandelijkse toeslag. De hoogte van de toeslag wordt bepaald door het tijdswindow waarin u dekking wenst te hebben.

Gegarandeerde hulp

Naast gegarandeerde hulp van een engineer is het ook mogelijk om in de SLA (tijdelijk) vervangende apparatuur op te nemen. Daar waar de hardware leverancier niet de mogelijkheden biedt voor gegarandeerde fix-tijd of een totaal oplossing kan bieden, bieden wij u de mogelijkheid de apparatuur op te laten nemen in de SLA. Deze dienst beperkt zich tot apparatuur die bij uitval een continuïteitsprobleem oplevert wat niet afgedekt kan worden middels een standaard onderhoudscontract.

Wat kunnen we voor je doen?

Meer informatie, een vrijblijvend gesprek of een offerte op maat? We helpen u graag verder met professioneel advies en een persoonlijke aanpak.

Gratis analyse
aanvragen

Om te bepalen hoe uw huidige netwerk ervoor staat voeren wij een analyse uit om het in kaart te brengen. Helemaal gratis.